Nytt hemma hos oss!

 
Hela förra veckan hade Jesper x-vecka så då passade vi på att fixa iordning lite som vi inte var nöjda med och inte hunnit med innan.
 
Först ut var vårt arbetsrum. Detta var det första rummet vi gjorde iordning när vi flyttade in. Då gillade vi den brun/beige väggen. Men den tröttnade vi på ganska fort. Taket och listerna behövdes verkligen målas så förra lördagen satte jag igång med målning av tak och lister! Jisses vilken skillnad det blev. Taket var grådassigt innan och listerna nästan gulaktiga.
 
Dagen efter när allt torkat så tapetserade vi den bruna väggen och jippi så bra det blev! Och vilken skillnad! Så himla nöjda är vi! Fick även chansen att möblera om så det gjorde jag ju såklart. Överskåpet på den vita möblen åkte av och vi kör utan ett tag. Tyckte det blev ganska bra faktiskt!
 
Sen blev vi sugna på att tapetsera en vägg uppe i hallen på övervåningen. Det blev en blommig tapet med lite rosa, sbart och silvrigt i. Blev så mycket bättre än vad jag trodde från början.
 
Fick även ett ryck att måla ett gammalt litet bord i vitt med så nu står den här i vardagsrummet! Blev fint!
 
Sista projektet jag hade var att måla taket och listerna inne på toaletten här nere. Usch vad jobbigt det är att måla paneltak när det måste göras tre gånger! Men fint blir det och det är mycket ljusare i badrummet nu! Bilder kommer snart. Ska fixa upp lite talvor på väggarna först ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så glad jag blev när jag såg att du bloggat : )

Men så fint det blev, alltihopa. Vi har en massa planer vi också som jag vill sätta igång med nu nu nu : )
Man blir aldrig klar i ett hus, man ändrar sig hela tiden ; ) Men kul är det.

Ni verkar haft en bra jul också.

Kramen

2013-01-15 @ 08:19:24
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0