Rosa rosa rosa och lite kryddor









Fick ett presentkort av fina Ida i födelsedagspresent så idag var jag nere snabbt i byn och köpte rosa pelargoner. Så nu är det rosa i hela altanen! :-) Blev även lite kryddor med. Basilika, citronmeliss, rosmarin och timjan! Smarrigt och det luktar supergott! :-)

Passade på att plantera när Milo sov nu i eftermiddag! Precis när jag kommit in och tvättat av mig så vaknade han. Perfekt tajming!

Var även ute en lång stund i trädgården igår. Gjorde iordning i våra tre planteringslådor. Sådde morot, rädisor, dill, persilja och lite rosa blommor som kallas malva (tror jag att de hette) :-)

Det har stått ett växthus i trädgården med men de tog förra ägana med sig men de lämnade stommen kvar så jag har även gjort i ordning där och lagt i ny jord så vi funderar på att så lite potatis där :-)

Spännande i alla fall att se när allt kommer upp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0