Sov du lilla videung



Sov, du lilla videung,
än så är det vinter,
än så sova björk och ljung,
ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står,
sov, du lilla vide,
än så är det vinter.



Solskens öga ser på dig
solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig,
och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön,
vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig,
solskensfamn dig vaggar.



Om Milo är lite kinkig/trött så brukar jag sjunga denna och tillslut så somnar han. Tror jag måste önska mig en sångbok! ;-)


Kommentarer
Postat av: Karro

Arvid älskar musik och sång!! Kallade ju honom discobebis när han låg i magen och det håller fortfarande i sig. Så fort det kommer ngn bra låt på radion eller tv:n så dansar han, även när man sjunger gör han det och oftast brukar han applådera när man sjungit klart:-P

Arvid har bland annat böckerna 'Sjung med djuren 1 & 2' som är köpta på Gekås. Där i finns dem vanligaste barnsångerna som man själv kan melodierna på;-)



Låter inte så bra med foglossningen du hade å att du senare fick problem med en skön sovställning, hoppas verkligen mitt håller sig på den nivån som är nu:-P Har du känt av eller haft problem med fogarna efter det att Milo föddes?



Skönt att ha bokat präst och så när det gäller dop. Blir det Hylte kyrka? Kommer ihåg att jag var så nervös innan Arvids dop hur han skulle reagera, men det gick kanon och han var tyst hela tiden. Hihi!



Ha en bra helg! Ta hand om varandra!

KRAMAR!!

2012-02-04 @ 09:02:05
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0