SOL!


Bjuder på en bild på Idas födelsedagspresent från mig och Jesper. Hon ville så gärna ha stora, blommiga tekoppar. Och när jag såg dessa så fastnade jag direkt. Så himla söta. Finns på Indiska. För att göra det lite roligare så planterarade jag hjärtan på tråd i :-) Nästa gång jag är i stan så ska jag banne mig köpa mig två koppar. T.o.m Jesper tyckte det var himla fint! ;-)

Ett tips: Om ni vill plantera i stora muggar så glöm ej sätta en liten plastpåse först i muggen, annars kan det lätt bli jordfläckar som ej går bort.




God Morgon!

Inatt har jag sovit väldigt gott faktiskt och vaknade inte förrän klockan ringde. Brukar i vanliga fall alltid vakna lite innan.

Igår hade vi fullt upp här. Kära mamma och mormor kom hit vid halv nio tiden igår morse och hjälpte oss städa ur lägenheten. Den har nog aldrig varit så ren som den är nu så fasiken om någon klagar på besiktningen. Känns så himla skönt att allt är klart i lägenheten nu. Bara gräset som ska klippas en gång till sedan lämnar vi nycklarna nästa tisdag. Underbart! Tack för all hjälp vi fick igår :-)

Det gick mycket fortare än vad vi trodde att städa ur så vid ett åkte vi hem till huset och lagade god laxsoppa och sedan fikade vi lie grann.

Vi har ju massa rabarber i trädgården så mormor hjälpte mig att göra rabarbersoppa som jag just nu sitter och mumsar på. Den är godast då den är lite varm :-) Det var jätteenkelt att göra så det kommer jag absolut göra fler gånger :-) Kanske ska ge mig på att göra en rabarberpaj till helgen. Vad tror ni om det? :-)

Jag och Jesper hann t.o.m med en tripp till Ullared igår efter att de andra åkt hemåt. Vi fick med allt vi behövde och lite till :-) Vår micro exploderade häromdagen så det stod som nr 1 på listan så nu har vi en nya här hemma.

Sedan behövde vi lite lampor till övervåningen och även en hel del glödlampor. Vi fick med oss en avfuktare som vi ska ha i källaren där vi tvättar. Vi har ju även bastu så det blir ju himla bra med en avfuktare då. Den tog hela 80 kvadratmeter!

Hittade även en hel del kläder faktiskt. Ett jättesött linne i mjukt jeanstyg. Även två leggins åkte med och två baslinnen i härliga färger. Lite roligt att ett linne kan kosta endast 40:- :-)

Precis innan skoaffären stängde hann jag inom och köpa mig ett par riktiga skor till jobbet. Jesper hjälpe mig att hitta ett par. Jag får så himla ont i mina hälar när jag är på jobbet. Vi har ju betonggolv och vi står upp hela dagarna så det känns när man har jobbat en hel dag. Jag måste belasta fötterna fel för så ont tycker jag inte man ska ha :-/

Nähä, nu får jag ta och snabba på lite. Hoppas ni har en fin dag!

KRAMAR ♥



Kommentarer
Postat av: madde

Klart vi ska ha rabarberpaj i helgen! Kan vi ju fixa på lördag på dagen..? =) så smaskar vi i oss lite (eller mycket) innan de andra kommer hem! =) Hörs imorrn? KRAM!

2011-05-26 @ 16:30:06
Postat av: Karro - Arvids mamma

Supersöta koppar!!



Rabarberpaj låter smarrigt! Vi har också rabarber i trädgården men dem växer inte så bra utan hade nog behövt gödning och bättre jord redan för 5 år sedan;-) Hihi!



Ha en bra helg!



Kramar!

2011-05-27 @ 21:48:38
URL: http://haraldssons.blogg.se/
Postat av: Karro - Arvids mamma

Hejsan!

Hoppas allt är bra med dig i solskenet:-) Håller tummarna på att du är långledig nu och kan njuta av huset och trädgården:-) ha det toppen!



KRAM!

2011-06-01 @ 13:31:03
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0