Dags för tapetsering äntligen!


God Morgon!

Snart är det dags för sista arbetspasset för denna vecka. Nästa vecka har jag semester och då hoppas vi att vi äntligen kan flytta in på riktigt! :-)

Vi har grejat och donat hela veckan så det har inte funnits ork eller tid för att blogga. Jag har både varit på jobbet och på kvällarna har vi varit vid huset och grejat. Men nu äntligen börjar vi se målet! Vi har dammsugat av hela entréplan från allt slipdamm och ikväll ska jag ta dit moppen så jag kan torka golven.

Idag ska Jesper måla lister och det är lite kvar på hallen sen är det färdigt för tapetsering. Mor och far kommer i morgon på förmiddagen och hjälper oss. Mamma är en hejjare på att tapetsera :-)

Imorgon tänkte jag också att jag skulle måla badrummet medans de andra tapetserar. Har redan täckt för golvet och maskerat listerna så det är bara till att börja rolla.

Sen på lördag blir det städning hela dagen så att vi sedan kan flytta in de stora möblerna. Jag hoppas vi hinner så mycket att vi kan sova där på lördag :-)

Kameran ligger i huset men bilder har vi tagit så snart kommer de upp här.

Syster Ida har varit här hela veckan så hon har hållt iordnig här hemma i lägenheten. Fixat mat, städat och plockat iordning efter oss :-) Det är bra du håller reda på oss Ida! :-)

Nu är det dags för jobb. Ha en fin dag!

KRAMAR ♥

Kommentarer
Postat av: Karolina - Arvids mamma

Vad roligt att ni kommit så långt:-) Hoppas ni kan flytta in på lördag i ERT hus;-)



Kram

2011-05-12 @ 23:05:21
URL: http://haraldssons.blogg.se/
Postat av: Karro - Mamma till Arvid

Toodeloo;-) Tack:-)



Gud så skönt att tapetseringen redan är på gång! Väldigt bra att Jesper jobbar skift så han är ledig lite närsom & kan fixa med huset. Min man är också duktig och superhändig!;-) Just nu håller han på att fixar altan till lillstugan:-)



Förstår att du längtar tills möblerna är på plats och du kan gå loss och inreda! Så roligt jue!:-) Passar ju perfekt att du är ledig en vecka nu då. Kan du vara hemma och fixa och njuta!;-) Sen kanske du har att göra med städningen i lägenheten också, tråååk!



Allt är på topp med oss! Till helgen ska altanen förhoppninsgvis bli nästan klar, får väl se hur lång tid det tar att fixa trappa och staket... Sen tror jag att jag ska in till Hylte imorn och spana in växtloppisen. Har ju både krukor och trädgård som skulle behöva fyllas på med diverse växter;-) Har du varit på växtloppis i byn tidigare? Tänkte om du vet om det är ngt att ha? :-P



Lycka till med tapetseringen!



Kramar!!

2011-05-13 @ 09:33:47
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0