Städdag






Både äpplet och ängeln fick jag då jag var hos farmor i fredags. Det har redan hunnit mörkna ute bara några minuter efter att jag tagit kortet överst. Hösten är här.


Sitter här i köket med en massa tända ljus och har just ätit ruccolapaj. Mätt och belåten är jag nu. Det har varit en väldigt skön dag idag. På förmiddagen var jag ju hos frissan. Både klippte och färgade det. Blev en del borttaget på längderna och färgen blev superbra. Nu har jag riktigt brunt hår. Det är svårt att färga själv tycker jag då det inte blir jämt fördelat över hela håret. Det är alltid någonstans man har missat.

Handlade lite till middagen efter frisören och sen var det dags att laga mat. Laxsoppa blev det. Jesper hade precis gått upp när jag kom hem så han hjälpte till med maten. Sen när han körde till jobbet så passade jag och Emma på att gå en långrunda med Kalle. Det var riktigt skönt i luften. Lite kyligt till en början men sen när solen väl var framme var det rikitgt varmt. En väldans fin höstdag har det varit idag.

Efter promenaden blev det fika hos Emma. Blåbärste och äppelkaka. Supergod var den. Fick se det fina golvet dom lagt i sovrummet. Jättefint var det verkligen. Vi tjattrade på en massa idag. Var så längesen vi träffades så det var skoj. När jag gick hem sen åkte hon och Jens vidare till Gekås :-)

Har hunnit städa undan och dammsugit här så nu är det fint igen. :-) Himla skönt. Ska koka te och sen krypa upp i soffan tills Jesper kommer hem. Har haft lite granna ont i magen idag så det ska bli skönt att lägga sig i soffan. Tror jag ska värma vetekudden.

Nu dags för Halv åtta hos mig. God Kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0