Smörgåstårta



Så här blev tårtan jag gjorde innan idag. Den har stått i kylen och gottat till sig nu i några timmar. Jag gjorde sommarsallad och la på istället för mimosa. Det blir så kladdigt. Jag blandade en creme friache med en liten burk gurksallad och en burk krossad ananas :-) Ska bli gott och smaka på den snart.




Härligt att det är lördag! Har jobbat till ett idag och hann träffa Jesper en stund innan han körde. Åt lite middag och sen satte jag igång med tårtan. Mitt i alltihopa kom jag på att jag glömt köpa sallad så det var bara till att köra ner och köpa. Typiskt! Egentligen ska det va lite persilja och dill på men det orkade jag inte köpa så därför ser den lite tråkig ut men det är ju bara vi som ska mumsa på den :-)

Har även tagit tag i tvätthögen så nu är den borta. Skönt! Hatar när det bildas en hög och man blundar varenda gång man går in i tvättrummet. Men nu är den ett minne blott :-)

Ljusen ska strax tändas då det är så mörkt och grått här. Imorse var det rätt soligt när jag åkte men sen har det bara regnat och varit kvavt, men ingen åska än så länge i alla fall.

Tror jag ska hugga in på tårtan nu, det börjar kurra i magen :-) Jesper får vänta till nio ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0