Regnet det bara öser ner...





Så skönt att vara ledig idag. Det blev en lång frukost här framför datorn :-) Havregrynsgröt med blåbär och grovmacka med leverpastej och gurka. Gott. Dricker alltid en actimel på morgonen. Det sägs vara bra för magen. Jag vet inte men dom är goda i alla fall. Den med vaniljsmak är riktigt god. Annars brukar vi köpa med jordgubb, det är Jespers favorit.


Vädret idag är verkligen helkasigt. Har suttit här i köket en stund nu och ena stunden skiner solen in och i nästa stund är det grått och regnet vräker ner. Jag som tänkte jag skulle gå en långpromenad idag och verkligen få frisk luft. Känns inte så kul att gå i ösregn. Igårkväll efter jobbet så gick vi en runda. Och vi var väldigt blöta när vi väl kom in igen. Haha.

Har inte alls en aning om vad jag ska hitta på idag. Det blir ju en innedag så jag får väl pyssla med lite allt möjligt. Börja tvätta kläder och sånt som vi ska packa emd oss till resan kanske vore bra. Vi får se.

Ska i alla fall laga en god fläskfilégryta som vi inte haft på länge. Men syltlök, cabanoss och squash. Till det blir det nog ris skulle jag tro.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0