Soffbordet är här :-)

Hejsan vänner!

Mamma kom lite efter två och strax efter kom Jesper. Då fick vi i oss lite middag och sen satte vi på kaffe och lockade fram lite muffins och kakor :-) Vi satt i soffan och pratade lite och sen helt plötsligt kom jag och Ida på att vi skulle åka in till stan för att hämta vårt nya soffbord. Chilli hade ringt och sagt att det fanns på varutlämningen. Det öppnar mellan 16-18 så halv fyra satte vi oss i bilen och körde in mot halmstad. När vi lastat in bordet körde vi in till stan.  Gina hade öppnat ny butik och det var så stort och fint där inne. Mycket bättre plats nu. Ida letade efter vita converse skor igår men hittade inga i sin storlek så när vi gick inom scorett så fann hon dom :-)

Klockan hade hunnit bli lite innan sex när vi gick mot bilen. Det var riktigt kallt då så det var skönt att sätta sig i bilen och få upp värmen. Vi skruvade ihop bordet direkt när vi kom in och nu står det på plats i vardagsummet. Det är så fint. Men ni får se en bild på det imorogon istället.

Jesper gick upp halv åtta och då var kvällsmaten klar. Rotfruktsgratäng med kebabspett :-) Gott var det. Sen gick han till jobbet vid halv nio och jag och Ida sitter i myskläder och har precis sett IDOL. 

Imorgon jobbar jag mellan 8-14 så det blir att gå upp tidigt för att jag ska köra hem Ida med. Men jag är jätteglad att ha henne som sällskap ikväll eftersom Jesper jobbar inatt. Blir så tråkigt att var här själv och inte ha någon att prata med.

Nu ska vi läsa en stund innan vi lägger oss. Hoppas ni haft en skön fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0