tre dagar sen är det helg igen :-)

Inatt har det regnat så jag tycker det är extra grönt idag :-) Solen börjar titta fram lite :-) Skönt. Vår höga häck här på baksidan har verkligen slått ut. Förra måndagen innan jag körde till jobbet så kunde man se in till grannen men när jag kom hem i onsdags så blommade den för fullt och nu kan man ej länge se in till grannen längre, hehe. Vad fort det går nu :-)

Igår hade vi en soft dag :-) Vi gjorde lite vi kände för :-) Vi var nere en runda hos emma och jens på förmiddagen, jens behöve hjälp med att slänga upp lite grejer på släpet så jag stannade och pratade lite med emma :-) Hon höll på för fullt på baksidan med att räfsa och göra fint :-) På lördag åker dom till turkiet :-) Är lite smått avundsjuk :-) Men jag hoppas dom får en underbar vecka där :-) Och att vi här hemma får lite sol vi med :-) Helgen har ju varit jättevarm och skön :-)

Jesper var snäll och tvättade min bil igår eftermiddag :-) Så här ren har den nog aldrig varit :-) haha. Tack Älskling :-) När han tvättade så fick jag ett galet ryck här hemma. På förmiddagen hade jag dragit bort alla lakan och hängt ut täckena men sen drog jag ut sängen och började dammsuga allt!! hahaha. Mellan madrasserna och bakom sängen, där var det så mycket damm, usch. haha. Sen vädrade jag för fullt och torkade alla golv här hemma och gjorde fint :-) Det var så skönt att lägga sig i en nybäddad säng :-)

Jesper började på nya avdelningen idag. klockan ringde kvart över fem i morse, då var jag rätt trött. Usch stackars jesper, det är tur han inte ska gå upp tidigt varje dag :-) Så idag jobbar han förmiddag (06,00-14,00) sen kommer han hem och sover en stund och sen är det dags för natten (21,00-06,00) och efter det så jobbar han eftermiddag på tisdag (14,00-21,00) :-) Sen är han ledig i två dagar :-) och så håller det på 6 omgångar sen har han x-vecka och då är han ledig i nio dagar :-) Det ska bli väldigt skönt att vara lediga tillsammans på torsdag :-) När vi tittade på hans schema så såg vi att han faktiskt är ledig väldigt många torsdagar :-) och det är jätteskönt :-) Innan på jobbet hade jesper egen telefon, men det har han ej nu och det  är lite jobbigt faktiskt. För varje måndag (som jag tycker är jobbig) har jag alltid kunnat ringa och prata med honom, och kunnat ringa när jag vill. Men det kan jag inte nu. Jag har fått ett telefonnummer men det går till hela den avdelningen och dit kan ju inte jag hålla på att ringa tre gånger om dagen :-) haha. Men Jesper lovade att han skulle ringa innan jag kör till jobbet idag :-)

Min mamma fyller år idag! Grattis!!! :-) Så jag ska köra lite tidigare och springa in och lämna en present innan jobbet :-) Denna veckan jobbar jag bara mån-, tis-, och onsdag :-) skönt!! VI får ha lite helg på torsdag och äta god mat för Jesper jobbar på fredag och lördag och då blir det inte att man träffas så mycket eftersom han sover när han är hemma. Det blir nog lite jobbigt när han ska sova på fredag eftemiddag. Jag får hoppas det blir fint väder så att jag kan vara ute och sola eller något så jag inte väcker eller stör honom. hehe. Men det blir nog bra när han kommer hem då vid sex på morgonen på lördagen och ska sova. Då kanske jag också kan sova lite längre, jag brukar alltid vakna så tidigt annars :-) haha.

Nu ska jag packa det sista och sen ska jag äta tacopaj som vi gjorde igår :-) Det var jättegott! :-)

Hoppas ni får en bra måndag!!

KRAMAR ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis till nya jobbet jesper!







Vi höres!

2009-05-04 @ 12:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0