Ska det bli åksa eller inte?!

Känner ni hur varmt eller kvavt det är ute? Ska det bli åska i natt kanske. Det började småregna lite när jag körde hem men nu har det slutat. Jesper har sina jobbarkompisar från nya avdelningen hemma och dom grillar och har det fint! :-) Önskar jag kunde vara med :-) Är så sugen på grillat! :-) Får bli det till helgen :-)

Har ni läst i kvällstidningarna i dag om det vita vinet Torres San Valetin? Om mannen som hamnade i koma av en klunk av vinet. Det var förgiftat. Jag hade köpt med mig en sån flaska till madde och fredde i lördags men hon bjöd på rosé så jag la in den i kylen och sen glömde vi av den. Vilken tur att vi inte drack av den!! Jag skickade till madde att hon skulle hälla ut allt. Usch så hemskt!

Är ltie småtrött efter denna långa dag så det ska bliskönt att komma hem vid sju imorgon och sätta sig framför ett färdig dukat bord med massa mat och sen slänga sig i soffan och ta det lugnt :-) Hoppas dagen går fort i morgon. Ramona skulle börja vid ett i morgon så då får jag vara ute på golvet på eftermiddagen och tiden brukar gå mycket fotare då :-) Måste komma på någon bra middagsrätt som jag ska handla med mig hem som jag kan ha på torsdag då morfar kommer, men vad? Något förslag? Något gott fast som går snabbt att laga. Ska i alla fall köpa med mig en blåbärspaj hem som vi kan ha till fikat :-)

nähäpp nu blir det snart sängen för min del. Ska ringa jesper med och ser hur dom har det :-)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0