Ny vecka, Nya krafter

Helgen har verkligen varit underbar! Både jag och Jesper har känt så, det var ett tag sen vi hade det så bra. Vi har bara tagit det lugnt och gjort det som vi känt för :-) Ätit god mat, umgåtts med goda vänner och bara varit helt enkelt :-) Jesper var ju ledig i fredags så helgen har varit lång :-) Varit inne i stan och ätit och en runda på gekås :-)

Denna vecka kommer bli lika bra :-) Jag jobbar måndag, tisdag och onsdag sen är jag ledig fram till måndag :-) Vi har inget speciellt planerat till helgen men det är skönt att göra ingenting också :-) bara ta det lugnt. Såna dagar måste man få ha, då man inte gör någonting. Gå i myskläder, massor med tända ljus, titta på film och äta god mat :-)

Jag hörde knappt att jesper gick imorse, var rätt trött faktiskt :-) Men jag vaknade till när han kom in och sa hejdå men sen hörde jag ej när han gick ut och låste dörren, haha :-) Jag brukar ju alltid vakna tidigt på måndagar men idag kunde jag sova ända till 8 och då hade jag bara vaknat två gånger sen jesper gått :-) Så jag känner mig rätt så utvilad ändå :-)

Har duschat och gjort mig iordning och diskat och plockat i grejer här. Nu sitter jag och tittat på teve lite. Jag längtar lite till middagen, ska äta av räkgrytan som blev över igår :-) Den är så good! Här får ni receptet :-)

Till ca 4 pers
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
1 squash/zuccini
1 burk hel svamp (champinjoner)
1 creme fraiche
matlagningsgrädde/vispgrädde
salt
svart- och vitpeppar
chilipeppar
cayennpeppar
Chilisås
Räkor

Skiva löken och dela champinjonerna på hälften och tärna squashen och stek i en gryta. Häll sedan i vitlök, creme fraiche, chilisås och grädde och alla kryddor och låt puttra i 20 minuter. Rör i räkorna när du ställer fram grytan på bordet och servera till ris, en god sallad och lite vitlöksbröd  :-) Supergott!

Emma ringde precis, hon skulle gå en runda med kalle, men jag har lite och plocka här hemma så jag hoppade över promenaden idag. Får gå en lång runda på torsdag istället :-) Pratade lite med jesper innan med, men vi hann inte prata så länge för han skulle äta frukost då men han sa att han skulle ringa lite senare om han hade tid :-)

I lördags morse så skulle jag göra smoothie till mig och jesper som vanligt :-) Men den slutade att fungera, bara sådär. Jag hade hällt i alla grejer och mixat en stund men sen bara la den av :-/  Det blev ett litet glas till oss var i alla fall. Tur att vi skulle till Gekås då så att jag kunde köpa en ny :-) Jag kan inte vara utan mina smoothies, det är ju så gott!

Nähä nu ska jag gå runt och greja lite till här innan det blir middag :-)
Hoppas ni får en bra dag!

KRAMAR ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0