Göteborgsresan

Godmorgon!

Har ätit lite frukost, satt på en maskin tvätt och nu sitter jag här i soffan med en stor kopp te :-)

Gårdagen var helt underbar :-) Men tråkigt att det regnade. Jag och Madde fick springa mellan affärerna, haha :-) Fredrick och Jesper släppte av oss i stan sen körde dom vidare. Vi gick rundor lite och hamnade på bolagret där vi kollade massa soffor :-) Jag fastnade för en som heter "stina". Det var samma bruna färg som jag vill ha på soffan. Men jag och Jesper ska kolla inne i stan på EM också. Madde hittade ett jättehäftigt knivställ här inne som fick följa med hem. Tungt var det i alla fall :-)

Vid ett började vi bli lite hungriga så vi gick till ett ställe som heter vanilj. Jag tog en fetaost och olivpaj medans Madde tog en varm pastasallad :-) så gott det var med mat :-) Där inne träffade vi på höjdhopperskan Emma Green och hennes pojkvän/tränare :-) hehe.

Efter vi fått lite mat i magen så gick vi vidare till ett litet köpcenter. Vi var inne på Topshop, Zara, Mango och alla möjliga affärer. Hittade jättesöta klänningar och superfina högklackade skor inne på Topshop. Jag önskar jag bara kunde gå i så höga klackar :-) Det är så snyggt. Klänningarna var lite väl dyra för mig :-/ men fina var dom :-)

Madde hittade fin kuvertväska på MQ (tror jag) i korall färg :-) Jättesnygg! Hon hittade även snygga jeans och massa söta toppar :-) Vi gick länge inne på indiska och jag hittade fina sandaler på rean som kommer bli perfekta när vi åker till Gran Canaria :-) Vi tittade på massa fina skålar och koppar som Madde var väldigt sugen på men det blev inget. Men jag tror nog att hon kommer köpa dom hemma i stan sen :-) Eller hur, Madde? haha. Hon köpte i alla fall fina ljuslyktor där. Jag hittade en jättesöt klänning men den var lite förstor :-(

Efter ett tag blev vi fikasugna och satte oss på Espresso house och Madde tog en Chailatte och jag tog en vaniljlatte och sen delade vi på en cheesecake :-) Nu fick vi ny energi och gick vidare till ett köpcenter som heter femman och inne på gina tricot hittade jag en supersöt väska som fick följa med hem :-)

Killarna ringde när vi var inne på Panduro och sa att dom köpt några fler fiskar till Maddes och Fredricks stora akvarie :-) Jättefina fiskar var det :-) Dom sa att de skulle börja köra in mot stan igen så att vi skulle äta lite senare men att det nog skulle ta en stund till så Madde ringde sin vän Emma så vi mötte upp henne och satte oss på ett café och pratade lite :-) Jättetrevlig tjej det där :-) Vi drack lite te och smoothie. Vi behövde lite varmt i oss eftersom det regnat nästan hela dagen och jag hade tygskor på mig som var helt blöta igenom och Madde hade bara sandaler.

Strax efter sex så gick vi och mötte killarna och vi satte oss på Bryggeriet för att äta en bit mat. Det blev en köttbit för mig och Jesper och kycklingfilé för Fredrick och Madde. Til maten delade vi på en flaska rött :-) Det var skönt att sitta lite efter allt spring under dagen :-)

När vi skulle gå tillbaka till bilen händer det en skum grej. Vi ska gå till toaletten och det lyser grönt så jag lägger i en femma och drar upp dörren. Men den var jättetung och jag drar en gång till men det går inte. Madde skrattar lite och jag tänker "Men så klen är jag väl inte" och så tar jag i allt vad jag kan och då står det en kille där inne som håller i dörren. :-/ Ni kan ju tänka er så paff jag blev och Madde och Jesper skrattar så jag tror dom ska kissa på sig!! Haha. Usch vad pinsamt det var. Men de lös ju grönt så jag trodde ju det var ledigt. haha. Vi sprang sen bort till bilen och vi körde inom McDonalds istället så att vi kunde gå på toaletten, men då händer en skum grej till. När vi hoppat ut från bilen så ser jag en parkerad bil som fått sig en rejäl smäll på fronten så det kommenterade ju jag lite högt och Fredrick sa också " Oj vad fasiken har hänt här" MEN det var bara det att det satt en man i bilen såklart!! Men det såg ju inte vi och där står vi nära bilen och inspekterar!! Oj så dumt det kan bli ibland! Haha.

Tack för en underbar dag min vänner!! :-)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Har läst detta inlägg "flera" gånger

jag kunde inte sluta och skratta.

vad fin väska och sandaler du köpte.





2009-07-28 @ 21:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0