Vilken underbar dag!

Vilket härligt väder det har varit idag! :-) Solen har varit framme och det har inte varit så jätteallt! Imorse när jag gick en runda så fick jag lite vårkänslor då massa fåglar kvittrade och sjöng :-) Jag blir så glad av sånt! Efter det blev det dags för lite städning men jag dammsög bara, jag orkade inte torka golven så det får bli i morgon istället :-)

Till middag gjorde jag rotfruktsris med kryddig korv :-) det blev jättegott. Blandade lite chilisås i en creme fraiche som jag hade som sås. Starkt men gott var det.



Jag skulle hämta Jesper på jobbet vid fyra så jag körde lite innan så jag kunde gå inom blomsteraffären :-) Hittade mycket fint idag :-)



Denna ljuskronan fastnade jag för direkt så jag var bara tvungen at ha den :-) Tycker den passa in jättebra i vardagsrummet :-)

 

När jag var ute och gick så plockade jag lite blåbärsris i skogen, det blir så fint när man blandar det med tulpaner :-) Dessa ljuslyktor har jag tittat på innan och nu är dom mina :-) dom är köpta på Gro & Spira här i byn och jag hittade även en liten pesent till Lisa som hon ska få på lördag. Hon fyller år :-)



Orkidén har jag satt i hallen :-)
Jag tycker det är jätefint när man sätter dom så här i en vas!


Efter vi kommit hem så gick vi en liten runda innan det hann mörkna helt. Det var skönt att komma ut efter man vart inne och städat och plockat med massa. Nu har vi just ätit god kvällsmat med ägg och mackor :-)



Vi gjorde egna semlor som vi har mumsat på här i soffan! Men nu är vi så mätta så vi har ont i magen :-)


Hoppas ni har en lika trevlig och mysig kväll som vi har :-)

KRAMAR






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0