Borta bra men hemma bäst!

Heej allihopa!

Nu är vi hemma i hylte igen :-)  eller det har vi varit ett tag nu, och vi har haft det underbart mysigt i Helsingborg! :-) Massor med god mat och shopping! :-) Vi har bara myst och tagit det lugnt. När vi kom fram i torsdgas så slängde vi in grejerna på vårat rum och sen så åkte vi över till helsingör och köpte lite öl och vin :-) Jesper köpte en fin whiskey som han är så stolt över! haha :-) Det var regn och nästan storm och jag tyckte INTE om att åka båten! Usch vad jobbigt det var :-)  När vi kom tillbaka gick vi lite i stan för att hitta något ställe att äta på, men vi tog bara en varsin pizza faktiskt. Vi var lite trötta efter bilfärden.



Här har vi kommit tillbaka efter helsingör. Tog ett glas vin och lite chips :-)
Rummet var jättemysigt!


I går var det shopping som gällde :-) haha Det var fortfarande lite blåsigt och regnigt så det var mössa och halsduk som gällde :-) Hittade en jättefin vit gosig mössa inne på HM :-)  T.o.m Jesper köpte en mössa där, en fin randig i grått :-)
Fast vi hittade inte så jätte mycket inne i stan så vi bestämde oss för att köra en runda till väla! Rätt skönt att kunna gå inomhus och ha alla butiker omkring sig :-) Vi åt tacos när vi kom fram och det var supergott!



Detta hittade jag :-) Klänningen är från Gina Tricot och var på rean :-) Har en i rött med och jag älskar den :-) Jeansen och tröjan hittade jag också på Gina. Har lite svårt för att hitta bra jeans som passar men dessa satt perfekt :-) (glad) dom är i strech och det är nästan det ända jag kan ha :-) och dom kostade bara 500:- Tröjan eller blusen gillar jag jättemycket! Man kan även ha den till leggins om man vill :-) Skönt till sommaren! Väskan köpte jag på Cubus :-)

Efter Shoppingrundan var vi lite trötta så vi satte oss på Åhlens café :-) Jättemysigt inne i stan. Vi tog en varsin mums mums och en latte macchiato :-) Super god! Sen gick upp till rummet och tittade lite på tv och drack ett glas vin :-) Sen gjorde vi oss iordning och gick och åt på restaurangen Big Buddah! Ni måste äta där om ni åker till Helsingborg. Det är helt underbart god mat! Vi tog fyra små rätter med kycklingspett o jordnötssås, Kyckling med röd curry o cocosmjölk, biff med wokade grönsaker också vårrullar med sötsur sås! :-) och till det thai juice :-) mmmm...



Vi innan vi går till Big Buddah :-) Har mina nyinköpta kläder :-) Även Jesper har sin nya fina t-shirt på sig!

Efter restaurangbesöket gick vi ner till relaxavdelnigen och badade bastu. Det var så skönt efter en hel dag med shopping! :-)

Idag sov vi lite längre, checkade ut och packde in allt i bilen och så åkte vi inom IKEA :-) Fick handlat två nya lampor till fönstrena i vardagsrummet då ena gått sönder. Jättefina verkligen :)



Lite mörkt men det får gå :-) Få ta en bild i dagsljus sen :-)

Just nu sitter vi bara i soffan och ser lite på tv. Jepser han vilar för han har haft ont i huvudet hela dagen :-( Så jag tänkte att jag skulle laga lite mat nu. Det blir paj med skinka, broccoli, coctail tomat och fetaost :-) enkelt och gott! Är riktigt hungig nu! :-)

Hoppas ni har en trevlig kväll!

KRAMAR ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0