Äntligen hemma!!

Så nu är jag äntligen hemma och har just landat i soffan efter kvällsmaten! Det blev hemmagjord pizza med peperoni, champinjoner och jalapenos på :) gott men starkt :) haha. Äter på lite vindruvor nu :) Usch jag är så trött idag. Det är så strängt att köra i detta vädret, speciellt när man har så långt hem. Det snöar inte med det ligger jättemycket på vägarna och det är halt. Man blir trött i hela kroppen, man är på spänn hela tiden när man kör. Men allt gick bra :) Fick sluta kvart i sex idag, men det tog rätt lång tid att skrapa rutorna med :)


Jesper var ledig igår så han bestämde sig för att granen skulle åka ut så vi plockade ner julen här :/ tråkigt med desto roligare att sätta upp nya gardiner och pyssla med annat :) Men det är en viss stämning med julgrejorna :) Det hände en liten olycka när vi plockade ner allt. Jag skulle plocka bort skärmen på en av stjärnorna och höll lite för hårt i glödlampan så det small i handen på mig. Jag stod i klädgarderoben med uppe å en stol så jag fick splitter över tröjan och i handen. Skar mig på fingrarna så jesper fick komma och plåstra om mig. Tur att han var hemma. Det var inte så farligt som jag trodde, men man blir ju lite skraj när man ser blod :) haha


Just nu tittar jag lite på tv. Det går ett program på kanal 5 som heter skönhetsprinsesor. Skönhetstävlingar för barn. Det är helt sjukt. Det är små flickor som är ca 5 år som är med. Dom blir sminkade och håret blir vidgjort med dom ser ut som dockor! Det är hemskt tycker jag. En liten flicka hade nappen i munnen när hon blev sminkad och en flicka ville så gärna ha med sin docka. Sen fortsätter det när dom har blivit 15-16 år. Dom ser nästan värre ut då. Tänderna är så vita att det  ser hemskt ut och fejkade leende. Usch. Hur kan föräldrarna göra så mot sina barn. Okej när man är 15 år då kan man säga att detta vill jag inte, men när man är 5 år?! Dom ser verkligen ut som dockor. Dom går där på scenen och niger, ler, och ger släng kyssar. Helkonstigt när man är fem år!


Jaja, nu till något roligare! Helsingborg! Det ska bli så skönt att komma iväg och sämma bort sig lite! :) Vi ska äta på en mysig restaurang som heter Big Buddah, kina mat :) Dom har sjukt god mat och thai juicen är underbar. Den måste ni prova någon gång! :) Det är så gott! Vi ska nog åka över till helsingör när vi har lämnat våra grejer på hotellet :) ÅÅ vad mysigt det ska bli!  På fredahg blir det en heldag med shopping i stan :) sedan restaurangbesök och sen bad och bastu på kvällen :) Gud vad skönt det ska bli att basta , har inte gjort det på jättelänge. Skönt att värma sig om man varit ute en hel dag i detta vädret :) Sen på lördag blir det väla och ikea på hemvägen :) Ska bli kul att gå på ikea och köpa nya grejer till lägenheten :) just nu vill jag ha nya kuddfodral till vardagsrummet :) Jag älskar ikea. När jag var mindre ville jag jobba där när jag blev stor! :) haha.


Så här mysigt blev det i köket och vardagsrummet :)






Ikväll blir bara mys framför teven :)


Mys ni med!


KRAMAR ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0