Älgarundan!

Nu sitter vi i soffan och jäser efter kvällsmaten som blev spaghetti med kötfärssås :) I förmiddags gick jag och Jesper en lång runda. Det var så skönt att komma ut i det fina vädret! Vi gick först ner till rinken och kollade om det gick att åka och det gick det. Det var massa små barn där som åkte skridskor :) sen gick vi älgarundan, som den kallas :) Det är fint i skogen när alla träd och granar är vita av snön :) Det är mysigt.

När vi kom hem va vi så kalla att vi gjorde lite varm oboy :) det var gott. Sen lagade vi lite kyckling och ris. Har ett recept som är jätte gott! Man steker kyckling och bacon och lägger det i en ugnssäker form, sen i med  lite champinjoner, slå på  grädde och creme fraiche franska örter och så in i ugnen i ca 20-30 min. Vi hade ris till men det går lika bra med potatis om man hellre vill ha det! :) Det är supergott!

Efter middagen kände jag mig lite hängig så jag kröp ner i soffan och tittade lite på tv och läste lite. Jesper körde ner till rinken och spelade lite hockey med Jens. Emma ringde och frågade om jag skulle komma ner men jag kände mig fortfarande häning så jag stannade hemma. Försökte sova lite men det är svårt när man mår illa. :/ Jesper var nog iväg i två timmar :) tror han hade jätte skoj :) Sen va han snäll och diskade upp allt efter middagen så jag slapp det. :)

Så nu sitter vi här i soffan och myser. Har precis kokt en kopp kamomille te :) ska fortsätta läsa lite i min bok nu.

Ha en trevlig kväll!

KRAMAR  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0