Nu är vattnet här igen!

Igår var en mysdag! :-) Vi gjorde absolut ingenting :-) Jesper kom hem väldigt sent på lördagkvällen (eller söndagmorgonen), men vi vaknade rätt tidigt ändå, nio var vi nog uppe. Då la vi oss i soffan och tittade på filmen som jag skulle sett i lördags men somnade :-) haha, Changeling med Angelina Jolie. Den var jättebra.

Sen lagade vi middag, potatis och biffar. I lördags gjorde jag efterrätten vi fick hos emma och jens :-) Så vi åt de efter middagen. Sen blev vi så mätta att vi somnade lite i soffan :-) Sen ringde det på dörren. Det var grannen som undrade om vi hade vatten. Vi kollade men det kom inte alls mycket :/ Det höll på så hela eftermiddagen, men jag kollade nu när jag gick upp och det kommer mycket vatten nu :-) tur det!

Vi tog tag i all tvätt som låg i tvättstugan. En jättehög verkligen. haha. Det tog lång tid men skönt att få det gjort. När jesper kollade på fotbollen så passade jag på att städa lite i vårt skafferi. Jag har allt möjligt där. Så jag la alla krukor jag ej använder i en stor kartong och slängde in den i klädgarderoben :-) haha. Så nu ärd mer plats :-)

Idag känns det lite jobbigt som förra måndagen, men jag tror det är för att jag ska jobba helgen också. Då är jag bara ledig torsdag denna vecka. Men jag måste klara det, så är det bara. Jag får bita ihop bara. På söndag slutar jag vid två, det är rätt skönt men sen börjar et om igen med tre heldagar. Så när vi jobbar helg så jobbar dom flesta sex dagar i rad. Men jag har nästan bara kvällar och långa dagar. Jag tror det är därför jag tycker det är så jobbigt. Så här ser denna vecka ut:
mån: 13,00 - 20,15
tis: 07,45 - 20,15
ons: 07,45 - 18,00
tors: ledig
fre: 10,00 - 17,00
lör: 10,00 - 20,15
sönd: 08,30 - 14,00
mån: 13,00 - 20,15
tis: 07,45 - 20,15
ons: 07,45 - 18,00

Ni ser, det är rätt långa dagar. Men visst efter helgen så är jag ledig tors, fre, lör- och söndag. Men då är jag så trött, haha. Jaja, jag är glad att jag har ett jobb i alla fall, även om det är jobbigt ibland.

Nähä, nu ska jag ringa jesper och se vad han hittar på sen ska jag hoppa in i duschen medans vi har vatten :-) haha.

Vi hörs lite senare.
Ha det bra!

KRAMAR ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0