Tack för idag Mamma & Mormor :-)

God Kväll!

Idag har det varit en underbar dag! Mamma och mormor kom vid halv tio och då drack vi lite kaffe, sen bytte vi om till arbetarkläder och det var dags att gå ut :-) Mamma började direkt på häcken och kantskar allt och vi hjälptes åt att rensa bort allt ogräs, och det var inte lätt eftersom jag och jesper inte har gjort det så mycket innan =/ Mormor hade med sig en lång pinne så att vi kunde putsa köksfönstret utifrån, jag har inte haft något att stå på innan så jag har inte nått, men nu är det skinande rent :-) Sen rensade jag och mormor alla plattorna och det blev superfint och rent :-) en åkte vi ner till byn och mormor köpte mörklila penseér till mig som vi planterade på trappen och i krukan som hänger på väggen! Tack mormor! :-)

När jag gick in och började på middagen så la dom på all barkmull och dom var precis klara när maten var färdig! :-) Tack mamma för att du orkade rensa hela häcken! Det blev så fint och vi är supernöjda jag och jesper :-) Det kunde inte bli bättre. Det är så snyggt nu!! Jag är så glad! :-)

När vi ätit så började vi på baksidan, vi har ett jätteträd där med grenar som hänger långt ner (vi kan ej g där med gräsklipparen) så dom klippte vi av och även några grenar på några andra träd så nu är det jättefint på baksidan med :-) Och vi räffade upp alla löv som låg under det stora trädet. Sen mätte dom lite på altanen och plattorna. Mormor sa att morfar har plattor liggandes där hemma så han skulle spola av dom så kunde vi få köpa dom och lägga på altanen :-) Det kommer bli så fint när allt är kart!

Sen var det dags för fika, kaffe och sockerbulle :-) Det var gott och det behövdes :-) Efter det var det dags för dom att köra för mormor skulle iväg på kvällen. Kockan var då kvart över tre så vi har jobbat ett bra tag! :-) Tack så himla mycket för att ni kom hit och hjälpte mig idag! Det var kul att ni båda kunde komma! :-)

När dom åkt räffsade jag upp de sista av löven på resten av gräsmattan och plockade upp så mycket småstenar som möjligt som blvit kvar efter att vi grävt upp när vi började bygga altanen. Det är lite jord och grus kvar men jag tänke att jag lägger på lite gräsfrö där med så blir det nog fint snart :-) Jag var precis klart när jesper kom vid kvart över fyra och han tyckte de var jättefint och att vi varit jätteduktiga idag :-) Så på torsdag efter att jesper slutat jobba blir det en runda till Gekås :-) Vill till stan med och köpa fina lyktor på Indiska :-)

 
Titta så snyggt :-) Nu slipper vi rensa ogräs :-)


 
Häcken är lite ojämn nu men vi klipper inte ner den förräns till hösten

 
Nu ska bara lite gräsfrö inhandlas så växer det nog gräs här med snart :-)

  
Jag satte ut mina fågelbad som farmor har gjutit i mina singelland :-) Det är fint om man lägger utslagna rosor där i också :-)

Vi funderade lite på vad vi skulle äta och det blev grillat idag :- Det var mycket gott då vi båda var väldigt hungriga :-) Precis när vi skulle sätta oss plingade det på dörren och det var Lisa och Kajsa som kom på besök så de blev lite mat till dom med :-) Kajsa sprang rundor här och lekte med en bandyboll som hon tyckte var jätterolig och hon var helt galen :-)


Söta Kajsa :-)


Sen blev hon trött och somnade i min famn :-)


Och det gick inte att väcka henne fastän man petade på henne så när Lisa skulle gå hem så sov hon i hennes famn hela vägen hem :-)

Nu sitter i här i soffan och har precis kollat på äntligen hemma. Vi hörde konstiga ljud på framsidan, men först trodde jag att det var ett barn som var ledsen/arg, men så lät det jättemycket så jag och jesper gick ut i köket och kollade och då var det dom två katterna (monsterna i söndags morse) som bråkade!!! Dom sprang precis bak på vår baksida när vi kom in i köket så vi sprang in till ardagsrummet igen en vi hann bara se lite av dom. Men jesper såg också att dom var stora och att den ena var svart med jätteburrig päls och gråa fläckar över allt. Konstiga katter! haha :-)

Nu är jag verkligen jättetrött och ska gå och sova för imorgon är det jobb igen, men jag har haft jättemysigt idag med mamma och mormor och jag är jätteglad att ni kom hit! TACK!

Godnatt och sovgott!!

KRAMAR ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Häcken blev bra.

Bra bilder på Kajsa.

Hon somnade gott i går.

2009-04-22 @ 09:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0