Kort vecka, lång helg :-)

Denna vecka jobbar jag bara tre dagar, mån, tis och onsdag :-) Det känns bra! Jag har sov hemma hela förra veckan eftersom jag bara jobbade varannan dag :-) Det har varit skönt att kunna komma hem hit efter jobbet men nu ska jag sova i traryd dessa två nätter, fast det ska bli kul att träffa emma och ida med :-) och mormor fyller år imorgon så jag ska dit en runda efter jobbet vid kvart över åtta :-) Hon skulle bjuda på smörgåstårta :-) gott! Sen på onsdag så ska Jesper och Jens oh några killar till åka till Göteborg och se på fotboll så jag ska hem till Emma en runda då :-) Det ska bli mysigt, va ett tag sen vi träffades nu så det ska bli skoj :-)

På torsdag är det valborg och då ska vi ha lite folk här hemma. Ska det bli fint väder? Jag vill grilla :-) Det är tänkt att vi ska åka vidare till SIgges på kvällen men jag har ej bestämt om jag ska följa med ännu. Det är Jesper och hans killkompisar som ska dit och jag vill inte vara den enda tjejen, men vi får se..

Detta är Jespers sista vecka. Han slutar på onsdag sen ska han ner och lämna smörgåstårta och äta med dom på torsdag vid lunch. Sen börjar han nästa måndag på nya avdelningen och då blir det skift så han ska jobba natt, vi får se her det går, kommer nog vara lite jobbigt att vänja sig vid en början men det kommer gå bra :-) Jesper kommer vara ledig mitt i veckan och vi kollade lite och han är ledig väldigt många torsdagar :-) Och jag är ju ledig varje torsdag så det känns väldigt bra att kunna vara lediga båda två tillsammans en dag i veckan :-) Sen har han ju X-vecka med och då är han ledig nio dagar i rad :-) Så denna helg är det bara vi och vi ska mysa och kanske ta en bio :-) för sen nästa helg så jobbar han fredag och lördag. Så denna helgen blir vi långlediga ihop och det är bra :-)

Beställde klipptid precis. Hon jag brukar klippa mig hos hade inte tid förräns 28 maj och så långt kan jag inte vänta så jag frågade om hon som svarade hade någon tid, så det blir nästa torsdag hos Sanna :-) Lite nervös men jag hoppas det blir bra :-)

Vad grönt allt börjar bli ute nu :-) Så fint. Man märker så stor skillnad när jag kör så mycket, det blir grönare och grönare hela tiden :-) Speciellt vid en badplats en bit härifrån, där ser man jättestor skillnad :-) Det är säkert jättegrönt där nu :-) Snart är smmaren här och jag längtar :-)

Vi hann med så mycket igår, jag och jesper :-) Man blir så nöjd själv sen när man fått undan och röjt lite :-) jag räffsade upp lite löv på gräsmattan som blåst ut igen och vi fick så mycket målat på altanen, så snart är det klart :-)

Jag sitter bara här vid datorn nu och lyssnar ltei på rixfm :-) ska värma lite rester från igår om en stund sen är det dags att köra vid tolv så ska  packa ihop det sista som jag ska ha med mig.

Ha en bra dag!

KRAMAR ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0