Kanelbullens dag

 
Idag har jag och Milo bakat. Både kanelbullar och vaniljbullar. De blev dock inte lika fina som denna men de gick att äta i alla fall. haha.
 
Det blev en promenix i förmiddags ner till byn för att handla lite till bullarna och till middagen. Filuren somnade såklart precis innan vi kommit hem men vaknade så fort jag fått in vagnen.
 
Det blev bullbak när vi kom in och de var klara lagom tills pappan i huset kom ner! Medan jag fixade lite middag gick Jesper upp med Milo som skulle sova middag.
 
I eftermiddag har vi hunnit med en andra promenad. Ritkigt skönt och friskt i luften. När vi kom in blev det fika/mellis och sedan drog jag och Milo ett varv med dammsugaren. Vi har centraldammsugare så Milo tycker det är skoj att dra och banka med slangen. Haha.
 
Satte mig sedan ner med en kopp kaffe och Milo lekte så fint med sina grejer på golvet. Det är så roligt att se honom leka. Han kör med sina bilar och pruttar med munnen samtidigt. Sedan hittar han någon annan leksak och är superkoncentrerad på den. Sedan går han lite med gåvagnen, "läser" bok och tjabbar på som bara han kan. Haha.
 
Om man frågar honom var lampan är så tittar han på den och pekar och säger däää! Han säger även mamma och vissa gånger hör vi även pappa. Ibland när han vaknar och är ledsen ( oftast på kvällen) så hör man honom säga mamma, mamma ;-) Så gulligt.
 
Han verkligen älskar när man jagar honom. Han skriker och skrattar hysteriskt! haha. Ja, vi har busat massor i eftermiddag!
 
Milo sover sedan strax innan sju och pappan kommer från jobbet om en stund. Själv ska jag plocka undan Milos leksaker och sedan ta mig en kopp te, tända ljus och krypa upp i soffan med en tidning!
 
Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0