Pust!


Ruccolapaj med soltorkade tomater. Ruccolan kommer från Marias trädgård.


Även denna sallad komemr från Marias trädgård. Hon hade bakat ett gott bröd med rosmarin och lufttorkad skinka i. Kommer ej ihåg vad det heter nu men gott var det i alla fall :-)




God Kväll!

Idag säger jag pust! Varit en lång dag på jobbet. Kom inte därifrån förräns efter fem. Då sprang jag inom blomsteraffären för att se om dom hade något skoj. Fick med mig lite hem som jag planterat. Ska visa senare. :-)

Har hunnit prata en stund med både mamma och syster Ida på telefon. Trevligt :-) Vi ska ner till dom nästa vecka och bada i deras nya pool :-)

Gjorde denna ruccolapajen ikväll och den blev jättegod verkligen och lätt att laga. Hungrig var jag med så det slank ner en stor bit :-) Medans pajen gräddades i ugnen hann jag diska upp och dammsuga lite snabbt. Nu är det bara toaletten som behäver sig en omgång. Ska fixa detta nu tänkte jag men jag blev så väldans slö efter maten :-)

Jesper kommer hem strax efter nio från arbetet. Då blir det nog mys i soffan en stund innan det är dags för sängen. Har bara denna vecka kvar sen är det semester för mig :-) Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0