Pysseldag

Hej hej!

Kom precis hem. Varit nere i byn och handlat. Har varit hos Maria fram till två. Vi har haft mysig pysseldag :-) Vi har gjort massa kransar :-) Det var jätteskoj! När jag kom dit så höll hon på att stryka gardiner så jag hjälpte henne hänga upp dom. Sen drack vi lite te och åt bullar och sen tog vi på oss och gick ut. Det regnade lite med det gjorde inget. Det luktade så gott bland allt granris och eneris :-) När vi kom in igen var middagen klar. Torsk och ris. Det var nåt nytt recept Maria fått tag i och det var verkligen gott. Måste göra det någon dag :-)


Snart är julen här ;-)


Ska köpa ett högt, tjockt ljus och ställa i kransen och sen ha den på altanbordet :-) Kommer bli fint.


Denna klädde vi med mossa och sen lindade vi murgröna runt. Hihi


När Maria tog fram sina gardiner sa hon att hon hade ett par med änglar på som jag kunde få. Dom kommer få hänga i vardgsrummet nu till jul :-) Tyckte dom var jättesöta.

Tack för idag Maria! Vi får snart göra fler kransar. Tyckte det var så roligt :-)

Jesper har lagt sig och jag sitter i köket och har precis druckit en kopp te. Köpte ett nytt te med fläder och citron smak. Det var väldigt gott. Ska krypa ner i soffan med mina nya tidning. Lantliv. Det är redan mörkt ute så jag ska tända ljusen här inne :-)

Hoppas ni har en skön, mysig dag utan några måsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0