Helgen & lite planering


Denna helg har gått i lugnets tecken! Jesper har jobbat så jag och Milo har kört innemys med tänd brasa o levande ljus!

Igår var vi ute en sväng med pulkan men fy sjutton så kallt det var! Inte många minus men så rått!! Så det blev en snabb pulkatur!

Jag har fått hjälp med att städa som ni såg i inlägget nedanför! Milo vill gärna vara med och hjälpa till om jag drar fram dammsugaren! Så gullig är han! Torkade även golven (som verkligen var på tiden) och glömde plocka undan moppen och såklart att Milo fick syn på den och skulle springa här fram och tillbaks med den framför sig! Haha!

Milo har även kommit in i någon trotsålder för han testar oss hela tiden! Ibland blir jag tokig på honom! Haha! Han springer oftast ut i köket och ska öppna kyl/frys och slänga ut allt som finns däri! Plockar jag bort honom blir han vansinig och stampar i golvet och skriker!! Haha!

Han vill gärna äta själv med men det är ju inte så mycket mat som kommer in i munnen då och när vi då ska hjälpa till så slänger han ner besticken på golvet och puttar undan tallriken precis som: " jaha! Då ska jag inte äta mer!" Haha!

Nu sover han i alla fall gott sen klockan sju och jag har suttit och planerat matlistan inför kommande vecka! Så det blir storhandling imorgon! Skönt att ha det fixat för det är så tråkigt att komma på middagar och springa och handla var och varannan dag!

Snart väntar jag in mannen som strax slutar jobbar och hag tror det blir en tidig kväll då vi har tid för bvc i ottan!! Haha!

Godkväll!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja visst är det skönt att planera middagarna innan så man slipper behöva tänka på vad man ska äta vareviga dag. Ska också sätta mig och göra en inköpslista : )

Spännande med trotsålder ; )

Kram kram

2013-01-28 @ 12:23:46
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0