Nya sovrummet











Idag har vi grejat här hemma! Stefan var här i förmiddags och hjälpte oss att bära upp sängarna till övervåningen. Sen bäddade jag rent och pysslade och pyntade lite granna :-) Så ikväll ska vi sova däruppe. Spännande. Blev himla bra i rummet tycker jag.

Sovrummet här nere fick bli gästrum så jag har fixat där inne med idag. Extrasängen fick komma ner och jag fick in vår vita fåtölj och det lilla silvriga bordet. Det blev väldigt mysigt där med faktiskt.




Hejsan hoppsan!


OjOj, vad vi grejat här hemma idag. Vi har flyttat upp allt till vårt nya sovrum och gjort iordning gästrummet här nere. Allt blev himla bra faktiskt! Stefan var här i förmiddags och hjälpte till med att bära upp möblerna. Jag orkar ju inte. Haha.

Jag har fått iordning lite inne i arbetsrummet med. Rensat bland pärmar och papper så det är snyggt i expedithyllan nu. Vi har även börjat måla skrivbordet som vi ska ha där inne. Det är just nu grundmålat och imorgon blir det ett lager vit färg. Det kommer bli mycket snyggt.

Slog en pling till min farmor och hon har en stol som hon ska klä om till mig och sedan ska jag måla den i samma vita färg så att den passar till skrivbordet. Hon hade även en gamal karmstol som jag kommer att ha här i vardagsrummet. Hon ska bara hitta något snyggt mönstrat tyg till den.

I eftermiddags tog vi en paus och åkte till smålandsstenar och fikade på Göstas konditori. Mysigt! Det blev även ett besök på hämtabutiken. Mycket fint hade dom men inget som fick följa med hem denna gång. Det blev i alla fall en liten mysig utflykt och ett litet avbrott i all städning och fix här hemma.

Nu ska jag fortsätta kika på idol.
Hoppas ni haft en fin dag!

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Madde

Snyggt jobbat! Ser ju jättemysigt ut! Kramar!/M

2011-09-20 @ 12:55:09
Postat av: Karro

Blev ju kanon! Ser mysigt ut!



Gott med fika på Göstas;-) Smarrigt värre! Hihi!



Ha en bra dag i det tråkiga vädret;-)

KRAM

2011-09-21 @ 08:57:08
URL: http://haraldssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0