Fynd





Idag har vi varit på Gekås (Ja, igen) och då hittade jag dessa fina skålar som man kan ha efterrätter i. För ynka 10 kronor styck. Så sex stycken fick åka ner i vagnen. Hihi. Det fanns även andra större skålar med samma mönster och färg, som gratängformar. Himla fina. Får kanske bli någon sådan nästa gång vi besöker varuhuset.




God Kväll!

Ja, idag har vi varit på Gekås igen. Anledningen denna gång var att vi har börjat med renoveringen av övervåningen och behövde då lite småsaker som färg till väggar och även färg till skrivbordet som jag ska måla om till vitt. Vi behövde även en slipmaskin för trappan ska målas vit också.

Så idag har vi rivit tapeter i hallen på övervåningen. Vi hittade gamla tidnigsurklipp från 1942 bakom tapeterna, men de gick ej att spara på för dom gick sönder i farten. Annars hade det varit skoj att rama in.

Jesper är ledig imorgon så han ska fortsätta med spackling. Ska bli kul att se hur långt han har kommit när jag kommer hem från jobbet sen.

Målet är att vi ska bli klara med övervåningen innan oktober månad så att vi kan flytta upp dit. I de två sovrummen som finns där är det inte så mycket som ska göras mer än att spackla och måla lite. Så jag tror att det kommer gå ganska så snabbt.

Pappa ringde även igår och sa att han hade en diskbänk med ho som vi kunde få. Vi behöver en nere i källaren i tvättrummet. Alltid bra att ha  ifall man behöver tvätta något förhand. Bänknen var på  ca 2 meter och jag tror det kommer bli perfekt därnere. Ni ska få se när det blir klart. Skönt att även ha lite mer yta för tvättmedel , sköjmedel m.m

Ikväll har vi ätit god mat. Potatisgratäng, grönpepparsås med charlottenlök och fläskfilé i timjanmarinad. Supergott. Sedan slängde vi oss i soffan för att kika på scream 4. Fruktansvärt dålig enligt både mig och Jesper.

Snart blir det faktiskt sängen. Det har inte blivit någon vila idag alls. Men det fick jag mycket av igår. Hihi. Somnade till i soffan både en och två gånger igår :-) Behövdes i alla fall.

Hoppas ni haft en härlig helg.

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0