Fixarsöndag



Gladiolerna som jag köpte på torget igår har börjat slå ut. Så härliga och fina!



Ja, idag har det verkligen varit en fixardag. Tvättmaskinen har gått varm och även strykjärnet. Skönt att få sådant gjort. BB-väskan har jag börjat att packa lite grann. I alla fall de kläder Mini ska få ha på sig :-) Vilken häftig känsla!

Jesper började jobba vid två så då tog jag på mig målarkläderna och gick upp på övervåningen. Hallen är numera vit och slät istället för blågrå tjock strukturtapet. Jesper har spacklat och slipat i veckan och nu var det dags att måla. Tror nog att det räcker med ett lager vit färg till men vi får se hur det sur ut imorgon då det fått torka ordentligt.

Ikväll ska jag få en härlig massage av Jesper som han lovat, för idag är ryggen inte att leka med efter allt detta måleri. Det är verkligen inte lätt att sätta sig på huk längre. Ja, sätta sig ner överhuvudtaget. Magen börjar bli stor och tar emot lite överallt tycker jag. Hihi. Det är även bökit när jag sitter i soffan och ska sträcka mig för att ta något på soffbordet. Mn får ta sats helt enkelt.

Nu äntligen sitter jag i soffan med en kopp te efter en skön dusch och lite mat. Jag var bara tvungen att dammsuga av nedevåningen och torka alla golv. Jag står inte ut med detta slipdamm. Det är verkligen överallt. Inte jättesmidigt med gråsvart golv och svarta bänkskivor i köket. Spelar ingen roll hur många gånger man torkar av. Dammet finns där ändå. När vi är klara får det allt bli en riktig storstädning!

Nu väntar jag hem min Jesper och jag riktigt längtar efter den där massagen :-)

Ha en trevlig kväll!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0