Speciell dag




För två år sedan fick jag ett litet träd av min farmor. Vi planterade det här på framsidan. Jag tror att det är något sorts körsbärsträd. Det är fullt med rosa små små blommor på det och det blommor bara på våren. Det är superfint. :-) Om någon dag ska jag gräva upp det, för jag bara måste ha med det till huset. Jag vill absolut inte låta den vara kvar. Jag hoppas bara att det överlever.


GOD MORGON!


Idag är det en väldigt speciell dag för mig och Jesper. Idag är det sista mötet på banken och sedan för vi nycklarna till vårt hus. Det går inte beskriva hur glada och lyckliga vi är för detta! Jesper har redan varit och köpt färg, spackel tapeter och alla tillbehör man behöver.

Jag själv jobbar fram till två sedan är det dags för mötet med både mäklaren och säljaren och allt känns så himla bra verkligen! Sedan ska vi upp till huset och mäta av vattnet och kolla runt. Efter det tar vi släpet och flyttar över så mycket som möjligt.

Eftersom syster Ida kommer på söndag så måste vi tömma ena rummet där det just nu är fullt med flyttlådor. Åh, det ska bli så kul att se hur det ser ut tomt. Jesper sa att dom lämnat kvar lampor, stolar, gardiner och gardinstänger och massa verktyg ute i garaget och en hel del ved. Perfekt ju! Ska bli roligt med att se hur det ser ut i trädgården. Jag har hört att dom ska ha det väldigt fint där! :-)

Nu är det dags för jobb. Ha en fin dag!

KRAMAR ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Förstår att ni är spända över denna dag!! : - )

Tänk att ni är husägare!!!! Magiskt!! Ni har mycket roligt att vänta ; - )



KRAAMIS

2011-04-28 @ 20:20:37
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0