Torpet i Ternhult


Välkommen till Ternhult.


Morfars egen snickerbod. Här förvarar han alla sina maskiner, som tex fyrhjulingen :-)


Här finns det plats att sova över.


Stenmuren. Morfar har röjt undan massa träd här så att stenmuren skulle få synas. Trädgården är enorm och han har röjt massor efter stormen Gudrun och Pär. Även några granar till skulle nog få åka ner sa han.


Här skymtar ni vägen som går fram till Morfars föräldrarhem.


Här har vi kommit in i hallen. Tapeten är sjukt snygg och en sådan skulle jag vilja ha som en fondvägg i kanske ett sovrum eller i ett vardagsrum :-)




Köket.


Jesper, mormor och morfar. Snart dags för fika. Mormor hade bakat blåbärspaj. Både blåbär och lingon har dom plockat här ute. Flera liter. Jag fick både blåbärssylt och lingonsylt med mig hem. Mamma har varit här i några omgångar och hjälpt till att rensa bären :-)

Bakom Jesper och morfar ser ni vardagsrummet. Det ska dit nytt tak, nytt golv och nya tapeter. Morfar han kan :-) Vi har honom att tacka, annars hade vi aldrig haft så fint i vår lägenhet, och altanen blev helt underbar. Vi älskar att sitta där ute på kvällarna och se solen gå ner.


Köket kommer från IKEA och jag har sagt till Jesper att detta kök ska vi har i vårt hus. :-) Det är beiget. Lite gammaldags tycker jag. Gillar det väldigt mycket.



Ja, där har ni torpet i Ternhult. :-) Helt underbart mysigt! Även på eftermiddagen hade vi fint väder så vi kunde sitta ute i solen och fika. Det var nog sista gången vi satt utomhus i bara t-shirt. Mamma och systrarna kom även och fikade :-)

Efter besöket i Ternhult gav vi oss hem till mamma och pappa. Där lagade vi tacos, kollade på Idol, åt massa godis, drack kaffe och bara flamsade och tramsade som bara vi kan :-) Älskar er systrar! ♥

Det kunde inte ha blivit en bättre heldag i Traryd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0