Nytt projekt klart






Ställde dit lite vad jag hade hemma. Längst ut till höger har jag doftlilja i en kruka. Vita är dom och dom luktar jättemycket nu :-) Rosen är i en mörkrosa färg och sen ställde jag bara dit lite vita pelargonier :-) Lär väl ändra om efter ett tag men det är det som är roligt med singel att man kan plantera i krukor och sätta var man vill och tröttnar man så är det bara att byta ut :-) Ett besök hos farmor måste planeras in så vi kan köpa lite nya betonggrejer som hon gör. Är sugen på något slags fågelbad och annat smått och gott :-) Nästa gång jag är hos farmor och farfar så ska jag ta kort på alla hennes grejer hon gör, växthuset och trädgården :-) Helt underbart fint!



Vi har ett tag velat ha singel i landet på baksidan så igår började vi på detta projekt. Vi tog bort alla växter men behöll rosen. Sen fick vi ta bort massa jord med men det la vi under det stora trädet och slängde på lite gräsfrö, så nu hoppas vi på att det ska börja växa lite gräs där.

Sen klippte vi till en svart duk som man har under stenen så att inte ogräs ska växa upp lika lätt. Idag hyrde vi släp och körde iväg för att hämta singel. På bilderna här har vi spolat av med vatten och det har inte riktigt torkat ännu så stenen är lite ljusare i vanliga fall. Vi är i alla fall riktigt nöjda :-)

Nu sitter vi i soffan och vilar. Jag har precis gjort mig en kopp te. Semestern är slut för Jesper som börjar jobbar imorgon. Känns lite tråkigt men så är det. Men Ida kommer och gör mig sällskap imorgonkväll och stannar till fredag :-) Det blir Helsingborg och Danmark på fredag om vädret tillåter.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0