Oj vilken morgon!

Hejhej

Har varit uppe ett tag nu. Skulle till vårdcentralen strax efter åtta så jag bestämde mig för att gå dit. :-) När jag precis kommit ut på cykelvägen står två rådjur precis intill vägkanten. Gissa om jag blev rädd! Haha. Men dom bara tittade på mig så jag gick vidare :-)

När jag nästan är framme så ser jag ett gäng tjejer längre fram som står i en klunga. Ena tjejen sitter på marken men reser sig sakta och börjar gå. När jag är precis bredvid dom så sätter hon sig ner på marken igen. Jag frågar vad som hänt och om hon har ont någonstans. Hennes kompis säger att hon vält med cykeln. Att dom kört in i varanda och trillat. Jag frågar efter hennes namn; Mina säger hon och hon har ett skrapsår på ena benet och ett lite större sår på höger handled. Handen är svullen och hon har jätteont i sina fingrar. Antagligen har hon en spricka i handleden. Den är nog inte bruten för hon kan röra den. Jag säger till henne att följa med in till vårdcentralen så dom får kika på handen. Vi går en bit men får snart stanna för hon är yr. När vi väl är framme så får hon komma in nästan direkt och läkaren kom och hämtade henne.

Tjejerna var på väg till skolan men hade lite väl hög hastighet i nerförsbacken och råkade cykla in i varandra :-/ Hoppas allt gick bra med handen Mina och att du mår bättre nu!

Var hemma igen vid nio. Då bytte jag om och satte på mig walkingskorna och gav mig ut på en lång promenad. :-) Klockan var kvart i tio när jag kom hem så jag känner mig rätt stolt för jag tog i idag och var helt slut när jag kom hem. haha. Men det var superhärligt väder, inte för kallt och inte för varmt. Lagom. Det är rätt skönt att gå på morgonen när det fortfarande är lugnt ute. Man hör alla fåglar som kvittrar och solen tittade fam då och då :-) Härligt.

Jesper sover nu så jag kan inte börja städa ännu men snart så. Annars står det inte mycket på schemat idag. Jobbar i helgen så jag vill gärna hinna städa undan lite nu så slipper man det sen :-)

Hoppas ni får en härlig torsdag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0