I´m in a good mood :-)

Hej hopp

Idag vaknade vi vid halv tio, njae JAG vaknade då men jag väckte Jesper också ;-) hihi. Han hade nog velat sova längre. Kände mig riktigt utvilad faktiskt och det var jätteskönt! Jag hoppade upp direkt och började plocka fram frukost. Det blev hallonsmoothie och några rostade mackor :-) Lite helgfrukost, vi äter alltid rostade mackor på helgen :-) Gott.

Medans vi åt började det hagla! Gräset var alldeles vitt efteråt. haha. En riktg skur kom det. Just nu skiner solen men snart blir det regn igen. Himmelen är helt kolmörk.

Idag blev det en lätt middag. Tagliatelle med skinksås. Det är jätteenkeltatt göra. Denna gång köpte jag två olika creme bonjour. En med soltorkade tomater och en med charlottenlök. Först hackar jag en bit purjolök och skinka i mindre bitar. Sen lägger jag det i en kastrull med lite smör i och så får det puttra lite. Efter det häller jag i creme bonjouren och låter det koka tills pastan är klar! :-) Gott och enkelt. Det gillar vi :-)

Jesper åkte ner och handlade innan och kom hem med en bukett blommor :-) och två jättefina ljuslyktor :-) Du är för goo älskling! ;-)

Nu är jag lite fika sugen så jag ska koka kaffe och ta upp några muffins från frysen :-

Jag önskar er en god eftermiddag!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0