Skön Söndag :-)

God Morgon!

Har inte skrivt på ett tag men jag har gjort massa annat :-) I lördags så städade jag en massa, skurade hela badrummet och det blev jättefin :-) Men vi behöver måla om därinne. Vi hade fel färg från början så när vi duschade sen så släppte färgen men vi har inte gjort något åt det ännu. Men nu måste vi verkligen så jag hoppas det lir gjort när vi har semester :-) Jag vek även ihop jättehögen med tvätt! Haha det tog ett tag men skönt att ha det gjort. Jag färgade ju håret med och jag skulle bara fäga utväxten och då sa frisörskan till mig att det är enklare med en liten pensel så vi kollade hos Maria men hon hade ingen. Så jag tänkte att jag för göra som vanligt och färga hela håret, men jag ville egentligen inte det för jag är så ljus i hårbotten så om jag färgar allt så blir det fortfarande så stor skillnad, så jag rotade igenom kökslådan och tog en sån pensel som man använder till att pensla kött med! haha. Men det funkade :-) Den skulle itne varit så mjuk bara men annars funkade det bra! :-) Men oj vad mörkt det blev, mitt hår har blvit så solblekt nu när man varit ute så mycket, men men. Jag har mörkbrunt hår men skulle vilja ha det lite ljusare. Chokladbrunt eller så men jag tror inte det blir ljusare om jag färgar de eftersom det redan är så mörkt... jaja..

Efter allt städ så satte jag mig i soffan för att titta lite på tv men efter ett tag somnade jag :-) haha. Sov nog nästan i 45 minuter :-) Jesper slutade inte förräns vid nio och då skulle vi äta pizza men vi halv sex var jag så hungrig så jag var tvungen att ta två mackor :-) Men det slank ner lite pizza också vid halv tio :-) haha

Dom håller ju på här utanför med vägen. Nu ska dom äntigen lägga asfalt. Så när jag kom hem från klippningen i torsdags så har jag fått parkera min bil på grannens uppfart. Dom har ju grävt ut så att dom ska lägga i asfalt men det är en rätt rejäl kant så Jesper kommer inte ut med sin bil för den är så låg. :-/ Så han har fått ha min bl hela helgen, men det gjorde ju inget såklart, men idag var han tvungen att ha bilen för han är på kurs. Så igårkväll var vi hos maria och stefan och letade massa brädor :-) Så det var precis att han kom ut med bilen imorse. Så nu får han stå på grannens sida tills dom är klara med vägen.

Igår var det sol här så jag kunde tom sitta te en liten stund men det blåste så mycket :-/ Jesper klippte gräset medans jag satt ute men när han bara hade lite kvar att klippa så bara la den av. Och han hade pecis fyllt på bensin så det var ju inte det. Han sa att det nog var tändstiftet men vi kunde ju inte ha gräsmattan så, så vi åkte ner och lånade maria och stefans gräsklippare så vi fick allt gräs klippt :-) Jättefint här nu :-) Så hela dagen var en lugn dag och det var så skönt att slippa behöva göra något :-) Men det blev lite knäppt på kvällen. Lisa ringde vid nio och sa att deras panna inte fungerade ordentligt för hon hade fått duscha i kallt vatten. Stefan och Maria har varit borta över helgen så vi fick åka dit och kolla den. Men eftersom det hade åskat i fredags så hade den gått sönder så Jesper fick ringa Stefan och per telefon laga den :-/ haha Vi var ej hemma förräns kvart över tio. Och sen när vilagt oss så kunde vi inte somna så vi låg och pratade en massa men när klocknbev tolv så sa vi Nä nu måste vi sova och så släckte vi :-) Men det var okej för jag kunde sova lite längre idag :-) Brukar ju alltid vakna så tidigt annars. Så det var bara bra :-)

KRAMAR ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0