När vi var klara då kom regnet! Perfekt!

Stefan kom redan vid åtta i morse så han gick ut direkt och drog upp gräset som låg intill planket och jag åt min frukost :-) (hade nästan precis gått upp när stefan kom) Morfar sa att han skulle va hos oss vid åtta men jag tänkte att det kanske skulle ta lite extra tid eftersom han har släpet med sig men vid halv nio så kom han och då hade han redan varit och hämtat grus :-) haha. Fyllt hela släpet, men det var bara bra :-) För allt har gått jättesmidigt och fort idag :-) Så när morfar kom var det bara till att jämna ut och ta bort lite mera gräs och sen på med gruset :-) Inte riktigt men nästan :-) Morfar är ett proffs och han har gjort allt så otroligt noggrant :-) Han är superduktig och vi är jätteglada och tacksamma för hans hjälp! :-)

 
Stefan har grävt bort allt gräs



 
Morfar har köpt en ny rolig maskin! Stefan tittar nyfiket på! :-)


Då var det dags! Äntligen :-)


Morfar in action! Han sa att jag inte fick ta kort på honom. Men jag gjorde det i smyg ;-)


Tadaa! Klart! Sen la Stefan på grus och borstade ner mellan plattorna så det blev jämt :-)

Vi trodde att vi kanske skulle få köra och hämta mer grus men det behövdes aldrig. Det blev ändå lite över som morfar tog med sig hem :-) Jorden som blev över från innan la morar ut i hålorna på utsidan och jag ska slänga på lite gräsfrön och gödsla lite :-) Så snart växer det gräs här med :-)

Det blev så mycket större nu. Det märks så väl. Vi har ju inte kunnat utnyttja delen intill planket innan eftersom det varit så ojämnt med gräs och ett litet land så nu känns allt så mycket större :-)

När vi var klara plockade vi iordning och jag gick in och satte på lite kaffe och plockade fram fika! Det blev blåbärspaj med vaniljsås och några bullar! Det var gott :-) Morfar åkte strax efter tre och när jag plockat iordning lite på basidan så kom regnet! Vilken tur vi har haft idag!

Tack Morfar och Stefan för all hjälp idag! Ni är underbara! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0