Ont hela kroppen, haha

Tjohoo

Gårdagen var helt underbar :-) Innan vi åkte så sa Jesper att han hade en hemlis och jag var ju såklart jättenyfiken haha :-) När vi åkt en bit så tar Jesper och Jens fram bubbel och jordgubbar! Haha :-) Så det satt vi och mumsade på i bilen på väg till Göteborg :-) Härligt!! Dom släppte av oss i stan så vi gick och shoppade lite :-) Vi gick inne på Femman (tror att det heter så, Emma?) och då åt vi snabbt på McDonalds med, och när vi satt där inne sa Emma: Oj, det där var jätte likt Mia Törnblom (författare) och när jag tittade vände hon sig precis om och då sa vi samtigt: Men det ÄR ju hon! :-) haha och då tittade hon på oss och log :-)  Efter maten fick vi lite energi och vi gick ut på stan och kikade lite. Emma köpte härlig badbomb som luktade undebart :-) Synd vi inte har badkar :-/ Emma hittade även två jättehärliga klänningar inne på Gina, en i jeanstyg och en långklänning i röd/orange med silver i :-) Jättefin! Jag köpte en rosa liten klänning/tunika :-) Letade efter jeansshorts men vi orkade inte gå så mycket mer pga värmen. När vi var inne i provrummen så ringde killarna och sa att dom redan parkerat på liserberg och att vi skulle gå dit för det var för mycket folk för att köra och hämta oss, så när vi betalat så började vi gå till liseberg. Gud så varmt det var, vi var tvungna att springa in och köpa massa vatten annars hade vi nog svimmat, haha. Det tog ju en stund innan vi var framme.

Vi tog ett kallt glas vitt när vi väl satt oss också vilade vi fötterna lite. Sen åkte vi lisebergsbanan och Balder. Herregud vad jag skrek! Ni skulle sett bilderna. Emma och Jens satt bakom oss och jag hörde bara henne skrattade hela tiden!! Haha :-) Det var så kul. Sen gick vi i spegelhuset, eller vad det heter, och ni kan ju tänka er hur mycket vi skrattade där inne! Och jag och Emma hittade inte ut heller! hahaha, lite panik.

Vid åtta satte vi oss för att äta en bit mat och när vi väl satt oss så skulle jag och emma ta ett glas rött och då ville dom se leg och självklart hade ju jag låst in min väska. Så det var bara att springa iväg och hämta den. När jag kom tillbaka stod hon och väntade (de andra hade fått sin dricka) och jag fick välja mat på tio sekunder :-( Lite trött och tjurig var jag för att ha fått springa iväg men det blev bra ändå. Det var god mat :-) Innan i åkte hem tog vi oss en varsin våffla med :-) mums!

Vi var nog hemma vid halv tolv och det var bums i säng. Usch vad trött jag var. Stackars Emma skulle upp och jobba idag 7-4. Fattar inte hur du orkar vännen! :-) haha. Jag var helt död imorse, eller 10 var klockan :-) Ont i hela kroppen efter att ha gått så mycket och spänt kroppen när vi åkte balder! haha Men KUL var det och tack för en underbar dag! :-)

Nu ska vi ut och sola och kanske åka iväg och bada en sväng :-) Massa glass blir det iaf idag :-)

(vi har inget vatten här idag, måste ha varit en läcka eller något. Tråkigt när sådant här händer och man ej är förberedd på det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0