Muffinsbak

Hela dagen igår när jesper jobbade så läste jag :-) Läste t.o.m ut andra tiwlight boken, haha. Ida undrade hur jag kunde läsa så mycket. Men den var så spännande så det gick av bara farten :-) Nu väntar jag bara tills hon läser ut tredje så jag kan låna den :-) Får börja på en annan så länge.

Idag har vi integort så mycket, mest suttit och myst i soffan. Jesper lagade fläskpannkaka till middag och jag har precis gjort cupcakes :-) haha, dem ser inte kloka ut. Först gör man vanliga muffins men jag gjorde för många för dom blev inte så fluffiga, så nästa gång ska jag ha mer smet i formarna och inte göra så många. Till frostingen skulle man ha massor av florsocker, smör, philadelphiaost och citronsaft. Man blandar ihop allt till en kräm och sen lägger man på det på muffinsen :-) Man kan färga frostingen med karamellfärg om man vill mig jag lät den va vit. Jag och Jesper provade en varsin precis och gud vad mäktga dom blir, haha. Vi är helt proppmätta. haha. Dom var okej men inte jättejätte goda. haha. Men det va kul och göra dom. Nästa gång blir det kanske ckoklad :-)

Emma ville gärna ha receptet på mina brownies och det kanske är fler som vill ha så jag skriver upp de här :-)

♥ 125 g smör
♥ 200 g mörk choklad
♥ 4 ägg
♥ 3 dl socker
♥ 1 tsk vaniljsocker
♥ 2 dl vetemjöl
♥ 1 tsk bakpulver

Ugn 175 grader. Smält smör och choklad. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner vaniljsockret. Mjöl blandas med bakpulver. Tillsätt den smälta chokladblandningen. Häll smeten i en liten långpanna och grädda i ugnen i ca 20 minuter. Låt svalna och skär i kvadrater. Pudra med florsocker.


Lycka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0