Shopping shopping

God Eftermiddag!

Just nu sitter vi på vårt rum och har det mysigt och vilar oss efter en shopping dag :-) Igår ni vi kom hit åkte vi över till helsingör. Men usch vad det blåste. Nästan storm så vi var inte där så länge. När vi kom in till stan igen så kikade vi lite i butikerna och köpte med oss lite ljus som vi här på rummet. Det hade redan hunnit mörkna då. Mysigt. Vi satte oss på O´learys och Jesper tog en öl och jag ett glas rött. Det var så trevligt där att vi tog ett varsitt glas till :-) Haha. Sen gick vi vidare till Big Buddah där vi tog Thai - fyra små rätter. Till det drack vi cider och thaijuice. Har ni inte provat thaijuice innan så måste ni göra det. Då maten är lite starkt kryddad så är denna juicen världens bästa törstsläckare och underart god!

Idag har vi ju varit på Väla och shoppat. Först och främst julklappar men även vi hittade lite fint till oss :-) En paljettklänning till jul för min del och en hel del till älsklingen! Han kommer vara urläcker på nyår säger jag bara! Mmmm :-) När vi står inne i en bokhandel knackar en mig på axeln. Det visar sig vara min kära mormor. Blev rätt paff för jag hade inte räknat med att träffa henne där. Trevlig överraskning! Hon var där med moster Gunilla så vi bestämde att vi skulle äta ihop vid halv ett tiden. Så jag och Jesper tog ett bord till oss när klockan närmade sig halv ett. Strax efter kom mormor och Gunilla. Gunilla var så fin i håret. Hon hade precis klippt och färgat det och hon såg så mycket yngre ut i denna nya snygga frisyr! Passade dig perfekt moster Nilla!

Vi har hittat det mesta idag i julklappsväg. Det är så skööönt! Det är bara några kvar men vi vet ungefär vad vi ska köpa. Ikväll blir det ett besök på Harry´s :-) Med god mat och dryck! Ska bli himla trevligt faktiskt. Just nu är Jesper i duschen och jag sitter här med ett glas rött, eller ja snarare två har slunkit ner nu ;-) Men vi har ju semester så då får vi ju fira detta lite!


Ja ni ser ju. Vi har det bra vi ;-)

Hoppas ni har fredagsmys som vi!




Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart ser ni ut att ha de!!! O de är ni väl VÄRDA!! : - )



Vilken lycka de är att få komma bort från vardagaen & få bo på hotell!



Om ni inte har något sådär för er så är ni välkomna hit på Nyår. Jag jobbar till åtta,sen är jag hemma. Men Jensemannen har lovat att fixa maten även i år ; - )



KRAMISAR från Oss!

2009-12-04 @ 18:17:18
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0