Äntligen klar!!

När jag var hos tandläkaren i morse var det både bra och dåligt. Jag hade mycket bra tandhygien och inga hål :-) Men jag gnisslar tänder på natten, antagligen är det därför jag oftat har ont i käken och nacke/huvud. Så han slipade tänderna längst in och kände på käkmusklerna och det gjorde skitont ch han sa att det var väldigt spänt :-/ På vänstra sidan gjorde det intealls ont. Han sa att de har med stress att göra, man ligger och tänker på mycket när man ska sova och så biter man ihop och spänner käken och slappnar aldrig riktigt av. Det är klart att har man mycket att göra och oroar sig kanske lite mer vissa perioder så spänner man sig mer både i nacke och käke. 

Mina visdomständer har inte kommit upp ännu och den ena på högra sidan i underkäken växer inte uppåt utan in mot den andra tanden :-( Och den kan man inte bara dra bort utan den måste opereras bort och det är svårare på underkäken och man kan få problem efteråt. Han sa att det var bättre att ta bort den medans man är ung för det blir värre ju längre man väntar, men han kallar mig om två år igen så får vi se om den har rört på sig. Usch jag blev jättenervös när han sa att man kanske måste operera bort den. Jag har lite skräck för tandläkaren och det blev ju inte bättre när han berättade detta :-( Men men vi får se vad som händer, den kanske inte alls rör på sig och då behöver jag kanske inte ta bort den :-) "Hoppas" :-)

Jag handlade i strömsnäs innan jag åkte hem, gud va mycket folk det var. Fick påskpresent av chefen. Ett kinderägg (jag äslkar dom) och en trisslott och en tialott men det var ej någon vinst men ägget var gott i alla fall :-) HAHAHA måste berätta en rolig grej. Jag stod borta vid löken och skulle välja om jag skulle ha eller inte men bestämde mig för att inte ta några och då slängde jag ut armen för att ta min korg (vi har såna man kör som har ett långt hantdag) men det jag inte såg var att Sune (chefen) kom gåendes så jag boxade han rakt i magen och han gav ifrån sig ett högt ljud!! Jag började gapflabba, jag kunde verkligen inte hålla mig men samtidigt skämdes jag!! Han sa bara "äh det där tål jag, ingen fara" och så skrattade han :-) haha

När jag var på väg hem tänkte jag köra inom byn för att se om det fans nägra fina blommor. Jag parkerade på konsumtorget och gick först till Gro & Spira men hittade inget roligt. Kollade lite innepå Olanders med men där var inte heller något kul så jag skulle se om konsum hade någon bukett eller något men när jag väl kommit in var alla fem kassor öppna och det var fulla köer i alla så jag bara vände och gick ut :-/ haha. Alla handlar inför påsk tydligen :-)

Så jag körde hem och lagade lite middag, sen fick jag nya krafter och satte igång med att bygga ihop utemöblerna. Efter lite tid så flöt det på ganska bra och jag är lite stoltöver mig själv för att ha satt ihop två stolar, ett bord och en sova och burit ut alt på altanen och gjort iordning där :-) ÅÅh det blev så fint och mysigt! :-) Sen ringde Jesper vid fyra och sa att han var tvungen att jobba över. Han ville att jag skulle köra och köpa färgen till altanen, men först sa jag nej det kan jag inte. "Jag vet inte vad vi ska ha för något" Men sen så körde jag ändå. Det blev Torups Byggshop men när jag väl kommit dit så fanns det ej den färgen där och han sa till mig att jag var tvungen att köra till Halmstad för att köpa färgen. Men det hade jag ej tid med så jag körde till Hylte igen och gick in till Färgtema och frågade lite. Tjejen som jobbade där var verkligen underbar! Hon hjälpte mig jättemycket. Hon sa att de inte heller hade den färgen, men så började hon kolla lite i datorn och så såg hon att Bofast (som vi hyr av) hade köpt detta innan. Så hon var snäll och blandade dessa två färger till mig :-) Tack snälla! Så nu ska vi npg börja måla i morgoneftermiddag när jesper kommit från jobbet :-)

 Ser ni vad fint det blev :-) Och jag har byggt alldeles själv :-)

 Jesper vill inte vara med på bild... hehe

  När Jesper äntligen kom hem från jobbet så grillade vi :-) Det bev kebabspett, klyftpotatis, sallad, hemmagjord vitlökssås också god öl till :-) Snart är sommaren här :-)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0